Élet egy '90-es Honda Shadow 1100 motorral.

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

Az első lépések

2017. január 22. - Lomha 8V

6 hónapos nézelődés és felesleges sok-sok órányi kocsikázás után végül 35 km.-ről került hozzám ez a motor. A sors fintora, ugye? A többivel biztosan tartoztam az ördögnek. Láttam pár szart, meg még több fost. Ezekkel a motorokkal nagyon vigyázni kell vásárláskor, mégpedig azért mert nagyon jól bírják a rideg tartást. Még jó minőségű fényképeken sem tűnik fel könnyen, ha problémás, mert a fényezés, a felületkezelés minősége nagyon jó. Még tróger tulajoknál is szépek ezek a motorok, általában. Műszakilag pedig kiemelkedően jó motorok, legendásan strapabíró szerkezetek. Sajnos ezért a tróger gazdák úgy gondolják, hogy ezeknek nem kell semmi törődés, csak menni vele és vigyorogni ki a hülye fejükből. Pedig ez bizony nincs így, az alap törődést ezeknek is meg adni, különben elvásik a technika. És ez általában sajnos az új tulajnál bukik ki, mert az ilyen nemtörődöm gazdák valahogy megérzik, hogy mikor kell eladni. Ilyenkor szokták mondani, hogy a szerelője mondja neki. De ha van szerelője, akkor miért szar a motor? Na itt a baj. :)

2016 december 22.-én mentünk el megnézni a motort másodszor, ezúttal alaposabban (először augusztusban ugrottam el megnézni, de akkor tényleg csak rápillantottam). Megmondom őszintén, nem tetszett, ahogy kinézett. Tessék, egy fotó a hirdetésből:

honda_vt_1100_34008623508474.jpg

Ezen a képen kb. minden látszik, vegyük sorba. A nyilvánvalóra nem térnék ki külön, plexi, lámpaerdő, bőrhínár stb. Ezeket fogom, lecsavarozom, kész (volt világítós szelepsapka is...). Na de nézzük a komolyabb dolgokat.A kettővel ezelőtti gazdája nagyon magas volt, az előttem lévő pedig alacsonyabb. Rövidítettek a lábtartókon, az oké. Na de nézzük csak meg azt a fékpálcát. Nyomó erőhatásra, hajlított cső? Az Álmoskönyv szerint ez rosszat jelent, cserélni kell. A hátsó fertálynál is vannak problémák. Nem titkolták, valamelyik gazdáját egyszer utolérte egy autó és fellökte. A gyári hátsó lámpa és rendszámtartó tönkrement. Helyette bevágtak egy alu lemezt, arra egy univerzális lámpát meg a rendszámot. Ott a szép sisak mellett látható az eredmény. Ebben a buliban részt vett a háttámla is, azt is le kellett cserélni valami félig-meddig házi készítésűre, az sem sikerült szépen, ráadásul ferde is lett. Az ülés is valami házi készítésű, már ott sem tetszett, de csak mikor először leszedtem akkor borzadtam el igazán. Egyszer majd rakok fel róla képet, ne csak én szörnyülködjek. Ja és még szeretném megemlíteni a 110 cm. széles kormányt. A próbakörön az országúton fordultam meg és majdnem fel kellett ülnöm a tankra, hogy elérjem a végét kanyarodás közben. Pedig 180 centi vagyok. Borzalmas volt azzal vezetni.

Most már jogosan kérdezhetitek, hogy akkor mégis miért esett erre a motorra a választásom? Egyrészt azért, mert elmentem megnézni olyanokat, amik szép gyáriak voltak és csörögtek, zörögtek, kivétel nélkül akkor hozták őket külföldről. Semmi előélet-ismeret, de mindegyikben csak 30-50.000 km. Persze, én meg most jöttem a falvédőről. Mindegyiknek a blokkjáról pergett le a lakk (színtelen lakk van gyárilag a blokkon), rengeteg rozsdafolt, nyúzott csavarok stb. Akkor jöttem rá a fenti motor értékére, amikor már láttam párat közelről. Ezen a lakk sértetlen mindenhol, ahogy egy-két apróságtól eltekintve a króm is. A csavarokon semmi nyoma annak, hogy valaha szétszedték volna a blokkot, ez pedig számomra nagyon fontos dolog. Ha nem nyúltak bele, nem is kókányolták. Ez többet ér a szememben, mint egy szakszerűtlen javítás. 2 éve nem mentek vele, az akkuja meghalt, de bikáról pöccre indult négy hónap után (augusztusban volt utoljára beindítva, szintén nekem), -5 fokos hidegben. A motor szépen jár, semmi gyanús hang nem jön belőle. És a próbakör is meggyőző volt. Nem húz semerre, nem kotyog semmi, minden kezelőszerv szépen működik. Ráadásul elöl új gumi van rajta (jó, két éves, de nem mentek vele 500 km.-t sem), ami mindjárt kb. 30.000- forintos spórolás. És szimpatikus volt a gazdája is, háznál voltunk, nem a semmi közepén, valami benzinkúton vagy parkolóban. Amit tudott róla, elmondta, korrekten. És az sem mindegy, hogy 2009 óta nála volt, nem akkor hozta valahonnan, eladásra. Na száz szónak is egy a vége, megvettem és december 24.-én elmentünk érte, szóval karácsonyi ajándék lett. Nagyon hideg volt, ezért utánfutóval mentünk érte, itt egy kép nem sokkal azután, hogy hazaértünk vele:

img_20161224_120624.jpg

Szúnyoghálón keresztül készült a kép, azért néz ki ilyen furán. Ebéd után lekaptuk és gyorsan csináltam róla még pár fotót, de aznapra már elraktam, hiszen jött a szenteste.

blog1.jpg

blog2.jpg

blog3.jpg

Ezeken a képeken már jobban látszik, hogy tele volt mindenféle felesleges dologgal és jól látszanak az érdekes műszaki megoldások is, mint a túl széles kormány és a ferdén álló fékfolyadék tartályok (ezen a motoron a kuplungot is fékfolyadék üzemelteti, nem bovden).

Két napra rá nagyon szép idő kerekedett, ezért nekiálltam kicsit foglalkozni a motorral. Leszedtem a plexit és a felesleges lámpákat. A lámpák vezetékezését majd rendbe kell rakni, a felesleget kiszedni, az indexek kábeleit pedig elrendezni normálisan. A kormányvég-indexeket is leszedtem, utoljára az MZ Trophymon volt ilyen, azon sem szerettem. Levettem a bőr táskákat, hínárokat és a markolatokat is, amik valaha szivacsból voltak, de a bőr alatt porrá omlottak. Miután ezzel megvoltam, némi méregetés után 7-7 centivel beljebb toltam a kezelőszerveket a kormányon, a kormány kiálló részét pedig levágtam. Mindjárt kezelhető lett a gép, az a kormány nagyon drabális volt. Az ülés leszedése után láttam, hogy nagyon gányolt valami, a visszarakása után pedig azt is, hogy milyen elképesztően ferde. Ez azért nem tűnt fel előtte, mert az alatta átbújtatott táskák optikailag elcsalták a ferdeséget. Ebből új ülés lesz nincs mese. Gyárit kapni lehetetlen küldetés, marad a komplett egyedi készítés. Az nem lesz olcsó, előre fáj. Ezek után leszedtem az első sárvédőről a sas helyét (megtaláltam az egyik táskában,amúgy), szerencsére csak ragasztva volt és nyom nélkül sikerült eltávolítani, hőlégfúvóval; végül pedig a világítós szelepsapkákat cseréltem sima fém kupakokra, amiken Opel jel volt, de azt sikerült nyom nélkül eltávolítani róla. Aznap ennyire futotta, erről is van két kép:

blog4.jpg

blog5.jpg

Ennyi lett volna az első bejegyzés, azóta már haladtam vele, úgyhogy hamarosan folytatom.

A bejegyzés trackback címe:

https://vt1100c.blog.hu/api/trackback/id/tr1412144605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veresfono 2017.01.25. 21:27:43

Egy újabb jobb sorsra érdemes Gép megmentése. Sok sikert hozzá Tibor!

Lomha 8V 2017.01.25. 22:31:20

Köszönöm Uram! Igyekszem, amennyire tőlem telik. :)

caiman 2019.05.27. 14:30:44

SZia!
Nemrég akadtam az oldaladra, s élvezettel vetettem bele magam:)
VT600C után szeretnék váltani VT1100-ra! S érdekelne a tapasztalatod, mert még vásárlás előtt vagyok! Főleg motorvásárlási tapasztalat érdekelne, mit nézzek, mik a jellemző hibák, amiket figyeljek? bele vagyok buzulva a VT-kbe, így mindenképp 1100ast szeretnék:))) vtx-ekre nincs pénzem még...:(
Láttam a neten pár hirdetést, de honlapokról nem ismerem még annyira a mocit!
Ha esetleg van rám érő időd, tudnál segíteni?
Üdvözlettel: Zsolt

caiman 2019.05.27. 14:38:54

ja, priviben a caimankukacfreemail.hu-ra is küldhetsz pár gondolatot, ha esetleg ráérsz és úgy jobb. köszönöm!
süti beállítások módosítása