Élet egy '90-es Honda Shadow 1100 motorral.

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

2017.02.24 - Kifogytam a cím ötletekből, mostantól dátum lesz :)

2017. február 24. - Lomha 8V

Végre megérkezett a kuplunglamella szett, de sajnos üröm vegyült az örömbe. A szett megérkezésének apropóján kicsit utánanéztem, hogy miként is kell pontosan megejteni egy ilyen szerelést, ezen a motoron. No kérem az van, hogy ebben a motorban tányérrugós a kuplung, mint az autóknál (meg a Simson-nál). Ezzel nem is lenne olyan nagy baj, mert amcsi oldalakon azt írják, hogy nem jellemző, hogy ez a rugó elfárad. Viszont van egy kis bökkenő. A nyomólap alatt -ha jól értettem- van egy "koronás anyacsavar", amihez speciális szerszám kell. Elvileg ennek a lelazítása nélkül nem lehet lamellákat cserélni. Azért nem vagyok biztos semmiben, mert a műszaki angolom nem hibátlan és nem mindig egyértelmű, hogy mit írnak, de majd rájövök, ha nekiállok. Így kicsit morogva megrendeltem ezt a szerszámot, ami tulajdonképpen csak egy szaros bitfej, szállítással együtt 7.000- forintért. Kicsit fájt, de hát ez van, előbb-utóbb úgyis kellene.

Addig is nekiálltam kisebb dolgoknak. Először is a hátsó lengéscsillapítók forgáspontjait zsíroztam be, úgy sejtettem, hogy ezt soha, senki nem csinálta meg 1990 óta. Jól sejtettem, száraz volt, mint a sivatag. Ezek amúgy nem gyári lengéscsillapítók, nem tudom miről származnak. Van rajta egy számsor, de nem írtam fel, majd legközelebb megnézem. A felső részen ezt kell megkennünk zsírral:

img_20170217_092020.jpg

Ezen az oldalon alul pedig a lengéscsillapítóból kell kihúzni a perselyt és azt kell megzsírozni. Így néz ki a helye:

img_20170217_092032.jpg

Itt simán kijött és visszament a lengéscsillapító, elég volt kicsit kézi erővel megemelni a felső vázat visszarakáskor. A másik oldalon a felső rész ugyanilyen, viszont az alsó kicsit más. Ott is befogó fülek vannak, de ott a csavar és a tengely egy és ugyanaz. Ezt kell bezsírozni és így néz ki:

img_20170217_094010.jpg

Ennél megszenvedtem a visszaszereléssel, mert akárhogy emeltem, nem akart a helyére ugrani a csavar. Végül az olajemelőm és egy kis léc segített ki a bajból:

img_20170217_100052.jpg

Így sem ugrott vissza rögtön, kicsit játszani kellett vele, de meglett.

Miután ezzel megvoltam, elkezdtem a tankkal foglalkozni. Annak, hogy foglalkozni kell vele, két oka is van. Az egyik, hogy le akarom fújatni, hogy eltűnjön róla az ocsmány airbrush festés. A másik pedig ez:

img_20170224_114341.jpg

Igen, az ott belül rozsda. Sajnos a gép folyamatosan a külsejére fókuszált, nem tudtam rávenni, hogy a tank belsejét élesítse ki, de így is látszik. Nem vészes mennyiségű igazából, de mind tudjuk, hogy egy egészen apró darab is dugulást tud okozni és az olyan méreg, amit senki sem kíván magának. Egy kannába leengedtem a benzint, aztán leszereltem a benzincsapot. Azt sem mostanában pucolták meg:

img_20170217_122736.jpg

A belsejében volt pár apró valami, szerintem festék, ami levált a tanksapka alól. Szerencsére a beépített szűrő megfogta:

img_20170217_122415.jpg

A benzincsapot megpucoltam jó alaposan, aztán feltettem a polcra:

img_20170217_124112.jpg

img_20170217_124129.jpg

Na jó, hát csodát nem tettem vele, de azért lényegesen jobb mint volt.

A tankot benzincsap és tanksapka nélkül elraktam kiszáradni pár napra. Közben utánajártam, hogy milyen rozsdátlanító eljárások vannak. Anno a szoci motorokon jómagam is azt a módszert alkalmaztam, hogy szórtam bele csavarokat, felöntöttem rozsdaoldóval és ráztam-forgattam órákig, hogy a karom szakadt bele. Ezt mindenképp szerettem volna elkerülni, így tovább kerestem. Végül a citromsavas módszer lett a befutó. Ez úgy nézett ki, hogy fogtam egy nagy lábast és feltöltöttem 16 liter vízzel. Azért ennyivel, mert ennél valamivel kevesebb a tank kapacitása. Vettem citromsavat (a neve ellenére ez por állagú) és két literenként 100 grammot adtam hozzá, tehát összesen 800 grammot. Ezt feltettem a nyári konyhában melegíteni és egy nagy fakanállal jól elkevertem benne a citromsavat. Kb. 60 fokosra kell melegíteni, ezért fogtam a kiszuperált IFA hőmérőmet és belógattam a vízbe. Így nézett ki ez az egész dolog:

img_20170224_114209.jpg

Már korábban vettem egy borászati boltban egy kis gumidugót a benzincsap helyére, amíg melegedett a víz, azt méretre faragtam és betettem a helyére. A tankot feltettem egy stokira és alátömködtem egy kis rongyot, hogy ellensúlyozzam a gumidugót. Így nézett ki a tank előkészítve:

img_20170224_114422.jpg

Mikor felmelegedett a víz, egy bögrével elkezdtem feltölteni a tankot. Már a töltés közben is hallottam, hogy elkezdett dolgozni a keverék, sziszegett rendesen. Feltöltöttem teljesen színültig és vártam 5-6 percet. Már ennyi idő után elkezdtek feljönni kis rozsdadarabok a víz tetejére:

img_20170224_120345.jpg

Kb. egy teljes napot kell állni hagyni, de hajtott a kíváncsiság, ezért 5 órával a feltöltés után is lementem megnézni, hogy mi a helyzet:

img_20170224_155420.jpg

Határozottan tetszett, amit láttam. Valóban dolgozik ez az egyveleg, szerencsére. Holnap délben fogom kiönteni belőle és akkor majd gyorsan ki kell szárítani, mert ez a szemét rozsda elképesztően hamar visszajön ám. Majd izzítom a hőlégfúvót. Jövő héten pedig elviszem szépen a fényezőhöz, hogy szabadítson meg ettől a gusztustalan festéstől.

A kuplung szerelés most kicsit távolabb került, de ma megjöttek az új szimeringek a lengéscsillapítóba, úgyhogy valószínűleg az lesz a következő bejegyzés témája. Addig is, ne tévesszen meg benneteket a hirtelen jött jó idő, legyetek óvatosak.

A bejegyzés trackback címe:

https://vt1100c.blog.hu/api/trackback/id/tr5512289707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása