Élet egy '90-es Honda Shadow 1100 motorral.

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

Honda VT 1100 C (SC23) - Egy tulajdonos naplója

Utolsó előtti simítások

2017. március 24. - Lomha 8V

Mármint a szezon előtt, mert amúgy még lenne mit csinálni. A múltkori valamelyik csomagban érkezett egy hátsó féklámpa kapcsoló, mert a gyári egyszer csak úgy döntött, hogy 27 év után feladja a működést. 1.500- forint volt, nem vártam tőle nagy minőséget. Na, de azért azt vártam, hogy működni fog, de nem volt hajlandó. Szét volt esve a belső része. Nem nagy dolog, megcsináltam 10 perc alatt, de azért na. Oké, hogy olcsó, de teljesen szar ne legyen már. Na mindegy, beforrasztottam a helyére, most már rendben van:

img_20170322_092620.jpg

A forrasztás szépségéről ne beszéljünk, egy egész picit látni rajta, hogy nem ez a szakterületem. De működik, úgyhogy nekem jó. Persze be lett zsugorcsövezve stb., nem hagytam így.

Ezek után rátértem a hátsó indexek kérdésére. A múltkor említettem, hogy kaptam gyári VT750 indexeket. Valójában egy helyről jött az első, egy másik helyről pedig a hátsó. A hátsót ingyen megkaptam, aminek nagyon örültem, de ez hamar véget ért, mikor megjött a csomag. Ezért pofátlanság is lett volna pénzt kérni, a postaköltség is ku*va sok volt érte. Kívülről lenyúzva, a belseje szétesve. És a faszi előadta magát, hogy Ő milyen jófej, hogy ingyen odaadja. Aha, köszi. Jó sokra mentem vele, konkrétan semmire. Ráadásul pénzbe került, ami főleg felháborító. Mondhatnám skandalum. Na de mire vannak a barátok? Veres Főnök barátom látta az index kálváriámat és felajánlotta, hogy szerez nekem a gyárira megszólalásig hasonlító utángyártott darabokat, nagyon olcsó pénzért. Így is lett, kettő nap múlva a kezemben is volt a szép, új hátsó index pár. Köszönöm Főnök!

Mikor elkezdtem nézegetni a hátsó index bekötését, rátértem a hátsó sárvédő körüli kábelek kérdésére. Aki az elejétől olvassa a blogot emlékezhet, hogy ott valami össze-vissza kábelezés volt, amit akkor nem bogoztam ki. Jelentem, most megtettem és megvilágosodtam. Ezeken a motorokon gyárilag külön van bekötve a bal és jobb oldali index. Na most, ezt a tuskó -aki ráépítette azt az univerzális hátsó lámpa förmedvényt- nagy ívben leszarta és azt csinálta, hogy elölről hátravezetett két kábelt az indexeknek, a testet pedig levette a csomagtartó csavarjáról. És ehhez alakította ki azt a fura kábelezést, amit akkor nem értettem. És ehhez furkálta ki a paraszt a hátsó sárvédőt:

img_20170323_094724.jpg

Egyik sem gyári lyuk, mindkettő utólag lett fúrva. Namost én az egészet szétbontottam és bekötöttem majdnem gyárira. Azért csak majdnem, mert a testet én is úgy loptam a vázról, egy gyári földelésről. Ugyanis nem találtam meg a gyári testkábelt, hiába kerestem. Erről nem készítettem képet, de a gyári index csatlakozók a légszűrőház mellett vannak és oda vezettem az indexkábeleket, a gyári módon, így:

img_20170323_094741.jpg

A sárvédőtartóban, ahogy azt kellett volna eddig is. Ezen a képen még látszik a piros-fekete kábelezés, ez volt a korábbi gányolt megoldás. Természetesen megszüntettem ezt is.

A munka közben visszaraktam a háttámlát, amivel vettem:

img_20170322_165815b.jpg

A képen talán nem látszik, de borzalmas. Ferde, csúnya, szar az egész. És nem is passzol a motor többi részéhez, úgyhogy gyorsan le is vettem:

img_20170324_150644b.jpg

Itt látszik, hogy egy kicsit ferde a bal hátsó index, felfelé áll. Ezzel nem tudok mit csinálni, valószínűleg amikor balesetezett, ez is meghajlott kicsit. Különösebben nem érdekel a dolog egyelőre, szezonban nem foglalkozunk ilyen apróságokkal.

Ekkor elérkezettnek láttam az időt, hogy nekiálljak az elején kibogozni a kábelrengeteget. Az elektromosság nem az én asztalom, csak nagyon alap szinten konyítok hozzá és elöl az a kuszaság elrettentett. De nem volt mit tenni, neki kellett állni. Először is azonosítani kellett, hogy melyik kábel micsoda. Ehhez segítséget kellett kérnem Dávid barátomtól, aki elég magas szinten ért az elektronikához. Csak egyetlen apró bökkenő akadályozta meg, hogy ne Ő kötögessen a motoromon, mégpedig az, hogy Ő Angliában él. Mikor elmagyarázta, hogy a multiméteren mit nézzek, már könnyebben ment a dolog. Azonosítottam a szükséges kábeleket, a többit pedig kicsupáltam:

img_20170324_101334.jpg

Így képen már nem is tűnik soknak és bonyolultnak, pedig az volt ha mondom. Bár lehet, hogy csak nekem. Ezeknek a kábeleknek az első lámpából nyertek ki áramot és testet is. Én nem szerettem volna ezt így csinálni, így szétszedtem az első lámpát és onnan is eltávolítottam a felesleget. Ha már így alakult raktam új izzókat a lámpába. Most lehet, hogy van aki hülyének fog nézni, de szerintem a gyári izzókat szereltem ki a lámpából. A H4-es izzón és a helyzetjelzőn is a "Stanley Made in Japan" felirat volt olvasható. A Stanley a Honda gyári beszállítója. Mindenképpen gyanús.

Így viszont adott volt a kérdés, hogy honnan szedjek testet, ha nem a lámpából. Valami azt súgta, hogy nézzek be a karburátorok feletti kapcsolódobozba. A sugallat jó volt, ott vigyorgott velem szemben az indexek gyári testkábele. Így már csak megfelelően hosszú vezetéket kellett forrasztanom az indexekre és bekötni őket. Természetesen oldható kötéseket csináltam és odafigyeltem, hogy a kormányt teljesen kitekerve se legyenek rövidek, vagy akadjanak el a kábelek. És végre eltűnt az a sok ronda kábel:

img_20170324_150751.jpg

A lámpát majd be kell állítanom, mert ferdén és felfelé világít. Az indexek csavarjait meghúztam, de arra lettem figyelmes, hogy teljesen meghúzva is simán el tudom őket fordítani a villaszáron. Fogtam egy ócska biciklibelsőt, vágtam belőle két kis darab gumit és betettem alá. Így már hibátlan, akarattal sem lehet elfordítani.

És a végére hagytam a legjobbat, elkészült a tank. A bejegyzés írásának pillanatában már túl is van a három napos száradási fázison, így holnap szerelem fel. Persze előtte óvatosan lemosom és bekenem wax-al. Íme:

img_20170324_155328.jpg

Jó poros, de azt az utasítást kaptam, hogy három napig ne piszkáljam. Holnap felszerelem és hétfőre pedig bejelentettem műszakira a motort. Szurkoljatok, hogy minden rendben menjen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vt1100c.blog.hu/api/trackback/id/tr3912368569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása